הרצאות לנשים

הרצאות לנשים – איזה כיף!

הרצאות לנשים. כן, רק נשים. לא. אני לא מפלה גברים, אוהבת אותם ונחמד לי גם בחברתם, אבל! הרצאות לנשים בלבד מאפשרות משהו אחר, שיח אחר, זורם יותר, עם דוגמאות שמהדהדות ברובנו בצורה דומה. זה לא משנה בת כמה את או מאיפה את בארץ יש איזושהי שפה משותפת בין נשים. גם אם אנחנו לא שמות לב לכך בחיי היום יום, אנחנו חוות לעתים חוויות דומות. באמהות, בעולם העבודה, בבית הספר, בצבא, במרחב הציבורי – במיוחד כשאנחנו צעירות, יש זמנים שכל הליכה שלנו ברחוב גוררת תגובות (יש איזה גיל שזה פוחת וזה תענוג). כצעירה בעולם לפני הטלפונים הסלולריים (נראה כאילו מציאות מדומיינת היום לא?), הייתי מקפידה שיהיה לי ווקמן או כל אביזר אחר שאפשר לאוזניי לשמוע מוזיקה במקום לשמוע כל מיני הערות כלפי (איך אני הולכת / נראית / לובשת וכל מיני שטויות כאלו).

מגיל צעיר אני עם שיער קצוץ

כמובן שהעובדה שמגיל צעיר אני עם שיער קצוץ (כשהיינו רק אני ושינייד אוקונור עם שיער קצוץ בערך), לא תמיד עזרו לי האזניות ונאלצתי לשמוע הרבה הערות על כך שבשל שיערי הקצוץ לא יהיה לי חבר וחבל, וכמה שזה נשי ומחמיא שיער. זה נכון ששיער זה יפה, אבל לא בהכרח לכולן ולא בהכרח לנשים בלבד. וכבר אז הפליא אותי שלהיות אישה שווה שיער ארוך, מטופחת, שרוצה שיהיה לה חבר, כל ההנחות על מה זה אומר להיות אישה.

עם השנים ובמיוחד בלימודי האנתרופולוגיה, גיליתי שבכל ההנחות החברתיות האלה יש עולם מלא משמעויות מרתקות, ועליהן אני מספרת בהרצאות שלי. יש משמעות לכך שאת אישה בזמן שאת נוהגת – ולא, לא שאת נהגת פחות טובה (להיפך) אלא שאם את נהגת ממש טובה זה מפליא את הסביבה שלך (בעוד שלהיות נהג טוב זה מתבקש מעצם זה שאתה בן).

אם את אישה את בהכרח תרצי להיות אמא – יכול להיות, אבל לא בהכרח. או שאם את אמא את קשורה יותר לבית שלך ופחות לעבודה שלך או אפילו לעצמך. ואם את אמא אז רגשי אשמה הם הרגשות השכיחים ביותר אצלך, שאת לא מספיק טובה, את חיה בעולם חצוי בין עבודה ומשפחה (דרך אגב זו לא גזירת גורל, אבל זה להרצאה).

כשאת טסה לחו”ל את רוצה לעשות דברים אחרת מאשר כשגבר טס לחו”ל, אפילו הבריאות שלך נתפסת אחרת בגלל שאת אישה, ויש המון הנחות חברתיות סמויות שממש משפיעות על הבריאות שלנו.

כפי שכתבתי, אני אוהבת משמעויות ומחפשת אותן וכשהקהל שלי הוא רק של נשים, הן שומעות אותי אחרת, משהו בשיח פתוח יותר, מאפשר יותר. אז, הרצאות לנשים זו חוויה נהדרת, כדאי לכן, ליהנות ערב / בוקר אחד, רק עם נשים, אתן כבר תרגישו את הזרימה.

שלכן נעמה

הרצאות לנשים

הרצאות בנושאי מגדר
הרצאות לנשים על ידי נעמה שקד לוי

 

 

השארת תגובה