הרצאות לארגונים ליום האישה

הרצאות לארגונים ליום האישה, בנושאי מגדר ושוויון

יום האישה, “תיק” ידוע מראש, או הזדמנות מצוינת לחדש ולתת ערך? התאריך הזה, השמיני למרץ, יום שקבוע ביומן, הוא תאריך שכל מנהלת רווחה / תרבות / יועצת לקידום מעמד האישה, יודעת שמחכה לה ואתו כל התכנון של יום האישה בארגון. לארגונים גדולים ורשויות ואפילו לארגונים קטנים, יש הזדמנות אדירה לעשות משהו משמעותי עבור הנשים השייכות לארגון שלהן.

היופי בהרצאות לארגונים ליום האישה הוא, שאפשר להעביר יום מרתק, בעל ערך, שייתן לנשות הארגון הרבה מעבר לשי מפנק שישכח כעבור יום יומיים. בעיני, הרצאות ליום האישה הן מתנה של ממש. זוהי הזדמנות ליום שבו ניתן ואף מומלץ להבין רגע דברים מנקודת מבט אחרת.

אני אנתרופולוגית (חוקרת תרבות), כל יום רואה תופעות חברתיות שונות שמעוררות בי השתאות. אני מחפשת את המשמעויות של הדברים, בעיני עצם העניין שעד היום בישראל (ובעולם) נשים נתפסות בהקשרים רבים, כקבוצת מיעוט, זו פשוט תופעה מדהימה.

קבוצת מיעוט אתן שואלות? כן.

הנתונים השונים מראים פערים גדולים ורבים רק בגלל ההבדלים הביולוגיים שבין נשים לגברים, החל ברמות שכר, רמות ניהול, מקצועות, אפשרויות קידום, חלוקת תפקידים ועוד.

עזבו פערים. איך נשים אמורות להיראות ולהתנהג?

זה מדהים לראות דוגמאות ממקומות שונים בעולם, מתקופות היסטוריות שונות שבהן נשים עשו דברים שונים לגמרי, שהיום נראים כבלתי נתפסים. משמרות לילה במכרות, בבניית מטוסים או במפעלי תחמושת  לנשים? מסתבר שאם זה בזמן מלחמה אז ממש כן.

מקום עבודה לנשים

באחת ההכשרות שהעברתי, בחורה צעירה בראשית שנות ה20 לחייה, אמרה לי בשכנוע עמוק שלבנות זה מסוכן להרים. כל דבר, זה מסוכן. ואני חשבתי לעצמי, איך זה שבמדינות רבות בעולם המתפתח, שבו נשים הן האחראיות העיקריות על החקלאות, הן סוחבות דליים של מים כבדים, יחד עם תינוק קשור על הגב ולא קורה להן דבר?

באחד הטיולים שלי, בסין, אישה מבוגרת ממני בהרבה ונמוכה ממני בהרבה (יותר מראש), לא הסכימה (והסתבר שבצדק) לתת לי  לסחוב סל מלא שורשים שהיא קטפה. התעקשתי בנחמדות – רק שתיתן לי לנסות, ניסיתי ולא הצלחתי. תאמיני לי שניסיתי. הייתי צעירה ממנה, גבוהה ועל פניו גם חסונה ממנה – ולא הצלחתי.

התפיסות החברתיות האלו הן מרתקות. לכן אני אומרת, קחי את ההזדמנות הזו שנקראת יום האישה, הזמיני הרצאות מעוררת השראה וחשיבה, תראי שזה יהיה משמעותי לך ולנשות הארגון שלך.
שלך, נעמה

השארת תגובה