שוויון מגדרי – זה פשוט זה!

אז מה זה הסיפור הזה על שוויון מגדרי? זה לא פאסה כזה? הרי היום בשנת 2020, כשיש בעולם נשים בכל תחום כבר, זה לא נושא שתכ’לס כבר לא צריך לדבר עליו? הלוואי שזה היה כזה פשוט, מסתבר שאנחנו מרחק רב מלהפסיק להסביר ולעשות שוויון מגדרי.

שוויון מגדרי

בהגדרות הרשמיות של האו”ם, שוויון מגדרי הוא המצב שבו נשים וגברים נהנים מאותן זכויות והזדמנויות בכל תחומי החיים – וכאשר ישנה הערכה שווה להתנהגויות, לרצונות ולצרכים השונים של שני הצדדים.

זאת אומרת – אם גבר רוצה להיות גנן (בגן ילדים), לא יפתחו עליו עיניים, אלא יתייחסו אליו באותו אופן שיתייחסו לאישה שרוצה להיות גננת. באותה מידה, אם אישה רוצה להיות נהגת משאית – יתייחסו לזה בדיוק באותו שוויון נפש כמו שגבר ירצה לעשות זאת. אני יודעת שדוגמאות כאלה, רק מלדמיין מעלות גיחוך – מה שמצביע על תפיסות מגדריות עמוקות – אבל זו ממש לא מציאות “אובייקטיבית”.

שוויון הזדמנויות

למעשה שוויון מגדרי הוא שוויון הזדמנויות לגברים ולנשים לבחור במה שמתאים לנו, הא.נשים שבתוך הגוף הביולוגי הזה.

רק שזה לא תמיד כל כך פשוט לדעת מה מתאים לי – כי אם במקום ממנו באתי, התחום של הנדסת בניין למשל נחשב ממש גברי, שאף פעם לא ראיתי מהנדסת בניין ואצטרך להתמודד עם אין ספור שאלות והערות – איך אדע שזה באמת מה שאני רוצה להיות? זה בכלל אפשרי לשלב אמהות עם עבודת שטח?

ברמה האישית, שוויון מגדרי הוא הזכות לבחור, הזכות לשוויון הזדמנויות, וזה ממש ממש נפלא לדעת שאני עושה את מה שמתאים לי. וזאת רק ברמה האישית (בהמשך, עד כמה זה מופלא לארגונים, למדינות ועוד ועוד)

שלכן/ם נעמה

 

השארת תגובה