מעמד האישה

מעמד האישה

יש רגעים שבהם אני לא מאמינה! לא מאמינה שאני חיה במציאות כל כך עגומה, למרות שהשנה היא כמעט 2019, אני חייבת לכתוב על מעמד האישה!

אז בסיכומו של יום, 11.12.18, אני מוצאת את עצמי מתוסכלת כל כך שאין כאן הבנה על החשיבות של הבנת מעמד האישה בישראל. אז אסביר, כי למרות התסכול – אני יודעת שיש בנו את היכולת לשנות את המציאות, וכאשר כולנו נחיה בשוויון מגדרי – לכולנו יהיה טוב יותר.

בישראל נרצחה היום עוד אישה צעירה, נכון להיום זוהי האישה העשרים וחמש שנרצחה כאן מאז תחילת השנה. ובואו כבר עכשיו נוציא מהלקסיקון – זה לא רצח על כבוד המשפחה, זה לא רצח על רקע רומנטי – זהו רצח. פשע אלים. רצח.

ומה קרה בכנסת ישראל?

לכנסת יש יכולת אדירה להשפיע על מעמדן של הנשים בישראל, הכנסת יכולה להיות מודל לחיקוי, הגוף ששם לו את הנושא של מעמד האישה בראש סדר העדיפות, לחוקק חוקים ולהקצות תקציבים כדי שכל אישה תחיה כאן בביטחון, וכדי שנוכל כולנו – נשים וגברים, לחיות במדינה שוויונית.

אבל במדינה שלנו ממש היום, קיבל זמר שהעיד והודה שהשתמש בגופן של מעריצות צעירות בצורה מינית ומבזה, את פרס “יקיר הזמר העברי”. כן, למרות המחאות,למרות התנהגותו המבישה היו חברות כנסת שממש היה להן חשוב להעניק לו פרס ולשיר אתו יחד.

וזהו הרי הסימפטום, אנחנו חיות וחיים במדינה שהפערים המגדריים בה גדולים, ממחקרים ידוע שהם לא מצטמצמים מעצמם אלא יש צורך במדיניות אקטיבית להוביל לצמצומם.

מודלים לחיקוי

כדי לשנות את המציאות צריך להצליח לדמיין שדברים יכולים להראות אחרת, מודלים לחיקוי הם מאוד משמעותיים בדרכנו לשינוי חברתי. המודלים החברתיים שלנו מעידים על החברה שבה אנו חיות וחיים וגם יכולים לשקף אידאלים שנרצה להגיע אליהם.

כאשר בנות צעירות מכירות דמויות שונות ומגוונות – הן יכולות לדמיין את עצמן שם. לכן כל כך משמעותי שבנות ובנים יכירו מדעניות, אסטרונאוטיות, מנהיגות – ולא רק מודלים גבריים, לשמחתנו יש כאלה, רק צריך להקפיד לדבר עליהן.

פתרונות

אני לא יכולה שלא לסיים בנימה אופטימית, אני הרי מאמינה בחינוך, במודעות, אני יודעת שזו לא גזירת גורל ואפשר לחיות אחרת לגמרי. לא המצאתי כלום, מחקרים מרחבי העולם מוכיחים זאת, יש פתרונות.

חינוך מגדרי

כן, יש דבר כזה, חינוך מודע מגדר, כבר מהגיל הרך וזה משפיע מהגיל הרך ועד חיינו הבוגרים, אם בכל הארץ יקפידו על תכניות לגננות ולמטפלות, שינחילו זאת בגנים – כבר נתחיל בשינוי משמעותי (בנעמ”ת הן עושות זאת, ולי נפלה הזכות לקחת בכך חלק).

שוויון מגדרי

בואו נקדם יחד שוויון מגדרי. זה כדאי למדינה, לחברות וארגונים (גם בשורת הרווח!) והכי חשוב זה כדאי לכולנו – נשים, גברים, ילדות וילדים.

 

שלכן/ם נעמה

 

6 תגובות
  1. עדנה הגב

    קוראת אותך בשגרה. גם נהנת וגם מתרגזת וגם עצובה.
    ייש כוח על עשייה מבורכת וחשובה. את מסוג הנשים שיעשו את העולם לשוויוני יותר❤

  2. עינת פוליטי הגב

    כמו תמיד מעוררת השראה וחשיבה.
    מילים חשובות. הלוואי הלוואי שחינןך מגדרי והדרכות לצוותים החינוכיים בצורה מטורגנת ומסודרת יצא לפועל. מורות וגננות מחוייבות להשתתף במליון השתלמויות שונות ומגוונות, למה לא לישר קו ולתת מענה לצורכי החברה? החברה זועקת לחינוך משמעותי, להלן ערך משמעותי!
    תודה לך… עינת

    • נעמה שקד לוי הגב

      תודה לך עינת יקרה! אני מסכימה, בעזרת חינוך אפשר לעשות פלאות!
      יאללה, מבטיחה לבוא אליך ולכל צוות שירצה סדנה לחינוך מגדרי

  3. שירה הגב

    נהנית לשמוע ולקרא את שיש לך להגיד הלוואי והיה מי שישמע יקשיב יפתח את ליבו/ה ואת ה”הקופסה” וי/תעשה את השינוי המיוחל ויקבע בחוק חוק חובת חינוך מגדרי מכילה א’ ועד…..

השארת תגובה