הרצאות מומלצות ליום האישה

כתבתי כאן מדריך עבורך – המלצות להרצאות ליום האישה, מידע מסודר וברור כדי להחליט באיזה אופן תוכלי, לצד ההנאה והעניין שיפיקו נשים אותן תזמיני לאירוע שלך, גם להעשיר את עולמן, לתת להן ערך שילווה אותן הלאה ואף יעודד חשיבה אחרת על נושאים יומיומיים שהן לא נגעו בהם עד כה.

כמו מה למשל? יופי וטיפוח, יש דרך לעסוק בזה בצורה מעניינת, מעוררת חשיבה ולא רק סטראוטיפית ורדודה. איך?

בהרצאה “אני וגופי – היופי בעיני המתבוננת” נעבור מכף רגל ועד ראש, נראה איך בכל תרבות ישנו יחס אחר ליופי, ישנן תרבויות שאברי גוף מסוימים יפים כשהם גדולים, בעוד שבמקום אחר יופיים הוא ברזונם. במקום אחד נצניע אברי גוף ובמקום אחר נראה אותם בחופשיות. מההרצאה הזו יצאו המשתתפות כשהן חושבות על מרחבי הבחירה שלהן בכל הנוגע לאידאלים ליופי וכיצד ירצו להיראות.

תחום אחר לגמרי, נהיגה, כן כן, נהיגה. זוהי אחת הפעילויות הכי יומיומיות ושגרתיות שאנחנו ממש לא שמות לב אליה, זה פשוט מדהים כמה תקרות זכוכית נמצאות בתחום של נהיגה וניידות עבור נשים. ניידות הוא נושא מאוד משמעותי בעצמאותן של נשים רבות, והוא כלל לא ברור מאליו, גם כאן בארץ שלנו (שלא לדבר על מקומות אחרים בעולם). בוודאי לא ידעתן עד כמה נשים שונות באופן שבו הן משתמשות בנהיגה יחסית לגברים. זהו עולם שלם מלא במשמעויות, מעורר חשיבה רבה מאוד. אשמח להציע שתי הרצאות בתחום זה – הראשונה היא  דרך סיפור המחקר שלי בנושא “מלכת המדבר: בדרך לעוצמה נשית”, השנייה היא “תיכנסי כבר לאוטו – על נשיות ועצמאות בממלכת הכביש”.

הרצאה נוספת לנשים, המשלבת את נושא היופי ואת הניידות של נשים במרחב היא ההרצאה “מרגלי לוטוס לעקבי סטילטו”, זוהי הרצאה במבט אחר, על תקרת הזכוכית המקשרת בין יכולתן של נשים לנוע במרחב לבין אידאלים של יופי. זוהי הרצאה המעודדת חשיבה על קווים מקשרים בין תרבויות, המביאה את נושא היופי ויכולתן של נשים לנוע במרחב, אל הבמה.

ממשיכה את הקו התרבותי המעניין על מהי נשיות וכיצד היא באה לידי ביטוי היא ההרצאה “נשים ונשיות בתרבויות העולם” זה הרי ברור שישנו מגוון אדיר ביטויים של נשיות ברחבי העולם, בהרצאה זו נמצא כי לצד השוני הרב זה מפתיע כמה מכנים משותפים קיימים בין נשים.

נושא מומלץ נוסף להרצאה ליום האישה הוא בקשר שבין מגדר לבריאות. מה הקשר? אוהו, יש הרבה קשר. האופן שבו נעשים מחקרים רפואיים בעולם, הדרך בה מתייחסים רופאים ורופאות לנשים המגיעות אליהם, מחקרים מראים שישנו קשר הדוק בין התפיסות החברתיות על נשים לבין הבריאות שלהן, על כך תוכלי לשמוע בהרצאה: תהיי לי בריאה”: על הקשר בין נשיות לבריאות.

ואם הקהל שלך הוא נשים העוסקות בחינוך, מורות, גננות ואמהות, ההרצאה “נסיכות גיבורות ואבירים עדינים” היא ההרצאה בשבילך. בהרצאה זו נכיר את כוחו של חינוך מודע מגדר, נבין עד כמה השפה היומיומית היא משמעותית בבריאת מציאות שוויונית לבנים ולבנות ועד כמה חינוך מודע מגדר הנו בעל השפעה על ילדים וילדות בהמשך חייהם.

כפי שאת רואה במדריך זה, הרצאות ליום האישה יכולות להיות בעלות תוכן ומשמעות לצד הנאה ועניין. כל הרצאה ניתנת להתאמה לארגון או לקבוצה הספציפית שלך.

אשמח לשמוע ממך, שיהיה לך יום אישה משמעותי ושמח

שלך נעמה.

הרצאות ליום האישה
הרצאות מומלצות ליום האישה

 

 

2 תגובות
  1. אורית הגב

    אשמח לקבל פרטים. נוגע להרצאות ליום האישה

השארת תגובה